Mål og indholdsbeskrivelse

Funktionsopdelt SFO

SFO’en på Overlund Skole er funktionsopdelt. Det betyder, børnene kan bevæge sig frit rundt til de forskellige aktiviteter/stationer, der er åbne på tværs af årgangene. Det er bl.a. med til at skabe relationer på tværs af aldre og klasser og at børnene lærer alle SFO’ens voksne at kende.

Når børnene går et sted hen, klikker de sig ind på det pågældende sted i vores Tabulex-system Derved kan vi voksne og I forældre kan se, hvor de befinder sig. Det gøres på touch-skærme, som hænger strategiske steder rundt på skolen. Ved hver skærm hænger der en oversigt over ugens aktiviteter.

Derudover fortæller SFO’ens personale om de forskellige aktiviteter i slutningen af skoledagen.

Når man lige er startet skal man lære systemet at kende, og man skal øve sig i at huske at klikke sig derhen, hvor man er på vej hen. Vi hjælper og guider en hel del i starten og hurtigt lærer børnene at bruge systemet.

SFO folder 2021.pdf

Shape Created with Sketch.