Nye elever/forældre

Dit barn tilhører gennem jeres folkeregisteradresse en distriktsskole. Dit barn har krav på at blive optaget på distriktsskolen, hvis du har valgt at indskrive dit barn her. Du skal indskrive dit barn på NemPlads gennem Viborg Kommunes hjemmeside. Fristen for indskrivning til 0. klasse er fra midt december til midt januar. Alle 0. klasses forældre inviteres til fyraftensmøde vedr. opstart i 0. kl. midt i maj.

Første skoledag i august møder 0. årgang kl. 9.00-11.45. SFO´en har åbent efterfølgende.

Alle andre møder kl. 8.15 til almindeligt skema, og mødes i skolegården til fælles morgensang, hvor der synges Overlund Skolesangen.

7.årgang

Sammen med Møllehøj Skolen har vi en fælles udskoling på Overlund Skole. For at sikre så god og tryg en overgang afholder vi forældremøde i januar måned for alle de forældre der har lyst til at komme og høre nærmere. Invitationen gælder for forældrene på 4. - 6. klasse. Til mødet fortæller vi om en hverdag i skolen. Til at fortælle er der tidligere elever fra Møllehøj Skolen, udskolingslærer og ledelsen. Til slut er der rundvisning på Overlund Skole.

Tilflyttere til Overlund Skoledistrikt inviteres altid til en samtale med den pædagogiske leder inden skolestart. Efter samtalen aftaler den pædagogiske leder og lærerteamet omkring den kommende elev det videre forløb for opstarten.